کربوکسی تراپی

در این تکنیک از تزریق گاز دی اکسیدکربن بانام علمی کربوکسی در بافت موردنظراستفاده می شود. کربوکسی تراپی در بافت موجب بالا رفتن گردش خون، مویرگ سازی جدید و ایجادتارهای کلاژن الاستین می شود. در اثرانجام کربوکسی تراپی بعلت هایپرکاپنی نسبت غلظت CO2 نسبت بهO2 ،به نفع CO2 بالا می رود و در اثر پدیده BOHR اکسیژن ازهموگلوبین جداشده و باعث وازودیلاتاسیون عروقی شده و منجر به افزایش اکسیژناسیون بافتی می شود.
در مطالعه Drogovoz و همکاران در سال ۲۰۱۸ اثرات درمانی کربوکسی تراپی در درمان علائم ادراری مورد ارزیابی قرار گرفت. آنچه در این مطالعه بررسی شد درمان علائمی از قبیل اختلالات جنسی، اروژن سرویکس، علایم منوپوز، آتروفی وولو واژینال، بی اختیاری ادراری استرسی، اختلال ارکتایل و ایمپوتانسی بود. در این مطالعه نشان داده شد که کربوکسی تراپی دارای اثرات آنتی هیپوکسیک، اثرات ترمیمی، رژنراسیون، اثرات اسپاسمولیتیک، اثرات ضد التهابی، اثرات آنالژزیک و اثرات آنتی اکسیدان می باشد.
براساس مطالعه Athanasiou و همکاران و همچنین مطالعه Drogovoz و همکاران درصد میزان بهبود در عملکرد جنسی به دنبال لیزر تراپی ۴۱% و در کربوکسی تراپی ۷۵% بود.

کربوکسی تراپی در حوزه زنان

– استفاده در جوانسازی واژن با افزایش خونرسانی و کلاژن سازی که حذف بافت آتروفیک و آنژیوژنزیز باعث بهبود میل جنسی و ارگاسم و کاهش خشکی واژن می شود.
– از بین بردن تیرگی های ناحیه تناسلی و کشاله ران و نیپل
– درمان خشکی، سوزش و دردهای ناحیه ژنیت، اندازه، عملکرد، خاصیت ارتجاعی همچنین حواس و تحریک پذیری ناحیه ژنیتال
– بازسازی و جوان سازی بافت ناحیه تناسلی خارجی و لابیا با بهبود خون رسانی
– از بین بردن لک حاملگی و ملاسما
– درمان سلولیت و چاقی موضعی در نواحی شکم، پهلوها، ران، باسن و پستان فرعی
– رفع خطوط ناشی از چاقی و لاغری و حاملگی (استریای حاد و مزمن)
– درمان اسکارهای جراحی و بافت اضافه محل جراحی (کلوئید)
– درمان بی اختیاری استرسی ادرار
– از بین بردن استریاهای ارغوانی (حاد) و صدفی (مزمن) ثانویه به بارداری که با حذف بافت فیبروتیک زیر جلدی ثانویه به افزایش خونرسانی حاصل می شود

جهت کسب مشاوره و تعیین وقت با شماره های مطب موجود در صفحه اصلی وبسایت تماس حاصل فرمایید.